Verbindend kader Sociaal domein
We hebben een verbindend kader sociaal domein 2019-2022 vastgesteld waarin de ambities van het college, doelstellingen, overzicht en planning in het sociale domein in kaart zijn gebracht voor de komende jaren. Deze agenda houden we gezamenlijk met de raad actueel. Zo zorgen we in het sociale domein voor samenhang en verbinding.
Transformatieopgave
Binnen het sociaal domein blijven we onze energie inzetten op de transformatie. Het is namelijk steeds nodig om te kunnen blijven inspelen op de veranderende samenleving, mogelijkheden op innovatie en om passende ondersteuning en begeleiding van mensen naar werk ook op langere termijn goed, toegankelijk en betaalbaar te houden. Dit doen we door maatwerk na te streven, te werken volgens 1 plan 1 huishouden 1, het creëren van collectieve voorzieningen en datagericht te sturen. De volgende acties uit de procesaanpak zijn hieraan gekoppeld: focus in de wijken; buurthuis 2.0; regievoering; preventieplan en monitoring op de toekomst.
Soort wijziging
Status
Doelstelling - 1. Normale Leven Versterken
We versterken het normale leven.Meer dan 90% van de jongeren redt zich met een algemene voorziening of in het sociaal netwerk en doet geen beroep op een maatwerkvoorziening.
Relatie met strategisch doel
Vanuit het Verbindend Kader Sociaal Domein werken we aan een samenhangende aanpak voor het sociaal domein. Op dit moment zien we dat we onze transformatiedoelen financieel hebben bereikt. We waarderen de bijdrage van onze partners hieraan.
Eigen regie en oplossingen in de sociale leefomgeving van onze inwoners zijn uitgangspunt. De doorontwikkeling van onze teams in de toegang sluit daar goed bij aan. Door stevig te investeren in preventie hopen we een goede sociale basis te creëren. Als zorg en ondersteuning nodig is, maken we dat mogelijk. Ook helpen we zoveel mogelijk mensen aan het werk of begeleiden hen naar werk-leerroutes door Inzet op Maat. Omdat investeren in preventie helpt, is er de komende drie jaar een investeringsfonds preventie. Met dit fonds ondersteunen we initiatieven die bijdragen aan een sterke basisvoorziening in de wijken en dorpen. Zij zorgen daarbij dat inwoners geen of een kleiner beroep hoeven doen op maatwerkvoorzieningen. Bij succes maken we dit structureel.
We bouwen verder aan onze toegang in het sociaal domein. Daarbij bevorderen we samenwerking tussen alle schakels in de levensfasen van onze inwoners “Van Wieg naar Werk”. Verder investeren we in veilig en gezond opgroeien in Deventer. We sluiten aan bij de ambities die Deventer heeft op gebied van “verjongen en versterken arbeidsmarkt”. We willen een veilige omgeving om op te groeien met een gezonde leefstijl en goed onderwijs, met uitdagende vrijetijdsbestedingen in de buurt of stad en zicht op toekomstbestendig werk in onze gemeente. Dit draagt bij aan een sociaal en economisch sterk Deventer.
Door de coronacrisis doet een grotere groep mensen een beroep op onze voorzieningen. We helpen mensen waarbij zij zelf regie houden. We helpen bij het vinden van werk. Werk is belangrijk om volwaardig mee te doen aan de samenleving en maakt mensen gelukkiger. Ook sporten en beweging vinden wij belangrijk, zowel voor de sociale binding als voor de gezondheid. Niet alleen georganiseerd maar ook geïntegreerd en ingepast in onze dagelijkse leefomgeving gaat sporten en bewegen meer een plek krijgen de komende jaren. We werken verder aan het project van vervangende nieuwbouw voor het vmbo in Deventer en de sporthal Keizerslanden. Ook stelt het college voor miljoenen te investeren in vernieuwing van scholen Splithofstraat, Colmschaterenk, Borgele en Zwaluwenburg. Deze projecten dragen bij aan onze ambitie om te investeren in goed onderwijs voor jongeren en sportgelegenheid voor onze inwoners.
Als gemeente Deventer hebben we de ambitie en doelstelling dat: “Alle inwoners van Deventer (van jong tot oud) kunnen rondkomen en meedoen in de samenleving. Dit zonder dat zij stress ervaren van geldzorgen en (problematische) schulden”. We bieden ondersteuning en indien nodig inkomensondersteunende regelingen. We proberen schulden te voorkomen of in een zo vroeg mogelijk stadium op te lossen of beheersbaar te maken. Ook zetten we ons in om overerving van armoede tegen te gaan. We zorgen voor duurzame oplossingen en beseffen dat we hierbij ook de organisaties in de stad heel hard nodig hebben. Gezien alle landelijke en lokale ontwikkelingen is deze inzet nodig. Nog te veel gezinnen hebben geldzorgen en te veel kinderen groeien op in armoede. Wellicht kunnen we nooit alle armoede en schuldenproblematiek in Deventer oplossen, maar dat is wel het uitgangspunt.
Dat bereiken we door in te zetten op zowel inkomensondersteunende en participatie-bevorderende regelingen. Maar ook door ondersteuning en advies aan inwoners. Immers, we hebben regelingen die inwoners helpen, maar het streven is om hun situatie te verbeteren zodat ze die regelingen niet of minder nodig hebben.
Prestaties
Historie
Historie
Historie
Historie
Historie
Toelichting
Historie
Toelichting 2e kwartaal rapportage 2022
Afgelopen schooljaar zijn er 18 jongeren aangemeld en besproken in het schakelpunt. Aventus heeft door projecten uit de NPO middelen meer inzet gepleegd (denk aan studiecoaches, jobcoaches). Ook is er door de partijen uit het schakelpunt zelf meer overleg gevoerd met externe partijen (lerend effect van het schakelpunt). Daarnaast speelt ook de situatie op de arbeidsmarkt een rol: jongeren kunnen makkelijk een baan(tje) vinden.Doelstelling - 2. Toegang
Toegang biedt ondersteuning aan alle jongeren die het (even) niet op eigen kracht of met hun omgeving kunnen redden.De gezinscoaches werken in alle gevallen volgens het uitgangspunt 1 gezin, 1 plan en 1 regisseur.
Relatie met strategisch doel
Vanuit het Verbindend Kader Sociaal Domein werken we aan een samenhangende aanpak voor het sociaal domein. Op dit moment zien we dat we onze transformatiedoelen financieel hebben bereikt. We waarderen de bijdrage van onze partners hieraan.
Eigen regie en oplossingen in de sociale leefomgeving van onze inwoners zijn uitgangspunt. De doorontwikkeling van onze teams in de toegang sluit daar goed bij aan. Door stevig te investeren in preventie hopen we een goede sociale basis te creëren. Als zorg en ondersteuning nodig is, maken we dat mogelijk. Ook helpen we zoveel mogelijk mensen aan het werk of begeleiden hen naar werk-leerroutes door Inzet op Maat. Omdat investeren in preventie helpt, is er de komende drie jaar een investeringsfonds preventie. Met dit fonds ondersteunen we initiatieven die bijdragen aan een sterke basisvoorziening in de wijken en dorpen. Zij zorgen daarbij dat inwoners geen of een kleiner beroep hoeven doen op maatwerkvoorzieningen. Bij succes maken we dit structureel.
We bouwen verder aan onze toegang in het sociaal domein. Daarbij bevorderen we samenwerking tussen alle schakels in de levensfasen van onze inwoners “Van Wieg naar Werk”. Verder investeren we in veilig en gezond opgroeien in Deventer. We sluiten aan bij de ambities die Deventer heeft op gebied van “verjongen en versterken arbeidsmarkt”. We willen een veilige omgeving om op te groeien met een gezonde leefstijl en goed onderwijs, met uitdagende vrijetijdsbestedingen in de buurt of stad en zicht op toekomstbestendig werk in onze gemeente. Dit draagt bij aan een sociaal en economisch sterk Deventer.
Door de coronacrisis doet een grotere groep mensen een beroep op onze voorzieningen. We helpen mensen waarbij zij zelf regie houden. We helpen bij het vinden van werk. Werk is belangrijk om volwaardig mee te doen aan de samenleving en maakt mensen gelukkiger. Ook sporten en beweging vinden wij belangrijk, zowel voor de sociale binding als voor de gezondheid. Niet alleen georganiseerd maar ook geïntegreerd en ingepast in onze dagelijkse leefomgeving gaat sporten en bewegen meer een plek krijgen de komende jaren. We werken verder aan het project van vervangende nieuwbouw voor het vmbo in Deventer en de sporthal Keizerslanden. Ook stelt het college voor miljoenen te investeren in vernieuwing van scholen Splithofstraat, Colmschaterenk, Borgele en Zwaluwenburg. Deze projecten dragen bij aan onze ambitie om te investeren in goed onderwijs voor jongeren en sportgelegenheid voor onze inwoners.
Als gemeente Deventer hebben we de ambitie en doelstelling dat: “Alle inwoners van Deventer (van jong tot oud) kunnen rondkomen en meedoen in de samenleving. Dit zonder dat zij stress ervaren van geldzorgen en (problematische) schulden”. We bieden ondersteuning en indien nodig inkomensondersteunende regelingen. We proberen schulden te voorkomen of in een zo vroeg mogelijk stadium op te lossen of beheersbaar te maken. Ook zetten we ons in om overerving van armoede tegen te gaan. We zorgen voor duurzame oplossingen en beseffen dat we hierbij ook de organisaties in de stad heel hard nodig hebben. Gezien alle landelijke en lokale ontwikkelingen is deze inzet nodig. Nog te veel gezinnen hebben geldzorgen en te veel kinderen groeien op in armoede. Wellicht kunnen we nooit alle armoede en schuldenproblematiek in Deventer oplossen, maar dat is wel het uitgangspunt.
Dat bereiken we door in te zetten op zowel inkomensondersteunende en participatie-bevorderende regelingen. Maar ook door ondersteuning en advies aan inwoners. Immers, we hebben regelingen die inwoners helpen, maar het streven is om hun situatie te verbeteren zodat ze die regelingen niet of minder nodig hebben.
Prestaties
Historie
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2022
Door Corona heeft team toegang jeugd vorig jaar minder aanmeldingen gekregen: 152 i.p.v. 225. Dat is ook dit jaar de verwachting.Historie
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2022
Door corona hebben de jeugdconsulenten vorig jaar minder jongeren gezien: 358 i.p.v. 400. Dat is ook dit jaar de verwachting.Doelstelling - 3. Jeugdhulp
Bevorderen dat ondersteuning op maat wordt geboden, voor een zo kort mogelijke tijdsduur, en zo lang als nodig en tegelijkertijd creëren van een vangnet voor jongeren die ondersteuning nodig hebben of geen netwerk hebben
Relatie met strategisch doel
Vanuit het Verbindend Kader Sociaal Domein werken we aan een samenhangende aanpak voor het sociaal domein. Op dit moment zien we dat we onze transformatiedoelen financieel hebben bereikt. We waarderen de bijdrage van onze partners hieraan.
Eigen regie en oplossingen in de sociale leefomgeving van onze inwoners zijn uitgangspunt. De doorontwikkeling van onze teams in de toegang sluit daar goed bij aan. Door stevig te investeren in preventie hopen we een goede sociale basis te creëren. Als zorg en ondersteuning nodig is, maken we dat mogelijk. Ook helpen we zoveel mogelijk mensen aan het werk of begeleiden hen naar werk-leerroutes door Inzet op Maat. Omdat investeren in preventie helpt, is er de komende drie jaar een investeringsfonds preventie. Met dit fonds ondersteunen we initiatieven die bijdragen aan een sterke basisvoorziening in de wijken en dorpen. Zij zorgen daarbij dat inwoners geen of een kleiner beroep hoeven doen op maatwerkvoorzieningen. Bij succes maken we dit structureel.
We bouwen verder aan onze toegang in het sociaal domein. Daarbij bevorderen we samenwerking tussen alle schakels in de levensfasen van onze inwoners “Van Wieg naar Werk”. Verder investeren we in veilig en gezond opgroeien in Deventer. We sluiten aan bij de ambities die Deventer heeft op gebied van “verjongen en versterken arbeidsmarkt”. We willen een veilige omgeving om op te groeien met een gezonde leefstijl en goed onderwijs, met uitdagende vrijetijdsbestedingen in de buurt of stad en zicht op toekomstbestendig werk in onze gemeente. Dit draagt bij aan een sociaal en economisch sterk Deventer.
Door de coronacrisis doet een grotere groep mensen een beroep op onze voorzieningen. We helpen mensen waarbij zij zelf regie houden. We helpen bij het vinden van werk. Werk is belangrijk om volwaardig mee te doen aan de samenleving en maakt mensen gelukkiger. Ook sporten en beweging vinden wij belangrijk, zowel voor de sociale binding als voor de gezondheid. Niet alleen georganiseerd maar ook geïntegreerd en ingepast in onze dagelijkse leefomgeving gaat sporten en bewegen meer een plek krijgen de komende jaren. We werken verder aan het project van vervangende nieuwbouw voor het vmbo in Deventer en de sporthal Keizerslanden. Ook stelt het college voor miljoenen te investeren in vernieuwing van scholen Splithofstraat, Colmschaterenk, Borgele en Zwaluwenburg. Deze projecten dragen bij aan onze ambitie om te investeren in goed onderwijs voor jongeren en sportgelegenheid voor onze inwoners.
Als gemeente Deventer hebben we de ambitie en doelstelling dat: “Alle inwoners van Deventer (van jong tot oud) kunnen rondkomen en meedoen in de samenleving. Dit zonder dat zij stress ervaren van geldzorgen en (problematische) schulden”. We bieden ondersteuning en indien nodig inkomensondersteunende regelingen. We proberen schulden te voorkomen of in een zo vroeg mogelijk stadium op te lossen of beheersbaar te maken. Ook zetten we ons in om overerving van armoede tegen te gaan. We zorgen voor duurzame oplossingen en beseffen dat we hierbij ook de organisaties in de stad heel hard nodig hebben. Gezien alle landelijke en lokale ontwikkelingen is deze inzet nodig. Nog te veel gezinnen hebben geldzorgen en te veel kinderen groeien op in armoede. Wellicht kunnen we nooit alle armoede en schuldenproblematiek in Deventer oplossen, maar dat is wel het uitgangspunt.
Dat bereiken we door in te zetten op zowel inkomensondersteunende en participatie-bevorderende regelingen. Maar ook door ondersteuning en advies aan inwoners. Immers, we hebben regelingen die inwoners helpen, maar het streven is om hun situatie te verbeteren zodat ze die regelingen niet of minder nodig hebben.
Prestaties
Historie
Historie
Wijzigingen deze periode
Omschrijving | Taakveld | Soort afwijking | |
---|---|---|---|
Prognose jeugd | 6.72 Maatwerkdienstverlening 18- | Autonome afwijking | |
Per 1 januari 2022 is de Wet wijziging woonplaatsbeginsel (wpb) Jeugdwet van kracht. Het woonplaatsbeginsel regelt welke gemeente (financieel) verantwoordelijk is voor de kosten van jeugdhulp. Bij de meicirculaire 2021 heeft de gemeente Deventer €1,4 miljoen structureel voor het woonplaatsbeginsel gekregen. Op basis van onze analyse blijkt dat we meer cliënten met hogere toewijzingen krijgen van andere gemeenten, dan dat er cliënten van ons administratief verhuizen naar andere gemeenten. We zien daarnaast dat de gemiddelde kosten per cliënt die wij ontvangen, hoger zijn dan de cliënten die weggaan. Onze toegang lijkt ‘kritisch inhoudelijker’ te indiceren en meer gebruik te maken van voorliggende voorzieningen. Het woonplaatsbeginsel verplicht gemeenten om toewijzingen van andere gemeenten over te nemen voor maximaal een jaar. Wanneer de toewijzingen aflopen, kan onze eigen toegang nieuwe indicaties afgegeven passend bij ons beleid. Het gaat totaal om een tekort van €700.000. In het najaar 2023 kunnen we een goede inschatting maken van de structurele effecten van het woonplaatsbeginsel. Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
Aanbesteding Jeugdzorg - RSJ | 6.72 Maatwerkdienstverlening 18- | Knelpunt bestaand beleid | |
Op dit moment loopt er in de jeugdhulpregio IJsselland een aanbesteding voor specialistische jeugdhulp. Het nieuwe inkoopmodel specialistische jeugdhulp gaat in per 1 januari 2023. Het bestuurlijk overleg heeft besloten om aanbieders voor 50% te compenseren in de hoge inflatie. Daarmee komt de totale regionale impact op €11,4 miljoen, voor Deventer €1,84 miljoen. Bij de eerste kwartaalrapportage 2022 is al €500.000 extra opgenomen in de begroting en circa €1 miljoen wordt gedekt door de interne indexatie van de begroting met het OVA-percentage. Zoals in de raadsmededelingen (2022-859 en 2022-968) al is genoemd, wordt voorgesteld om de financiële impact van 2023 (ontbrekende €340.000) te dekken uit de algemene middelen en bij de voorjaarsnota 2023 terug te komen op de structurele dekking (vanaf 2024). Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
Energielasten gymzalen onderwijs | 4.2 Onderwijshuisvesting | Knelpunt bestaand beleid | |
In 2022 is er een overschrijding van de energielasten voor de gymlokalen van €64.000. Het bewegingsonderwijs met bijbehorende gymlokalen valt onder de gemeentelijke verantwoordelijkheid. De overschrijding kan in 2022 gedekt worden uit een onderbesteding van de raming OZB. Voor 2023 is er ruimte in de gemeentelijke begroting voor compensatie energielasten. Dekking: Dekking binnen eigen programma | |||
Onderbesteding leerlingenvervoer | 4.3 Onderwijsbeleid | Autonome afwijking | |
Op leerlingenvervoer wordt een onderbesteding verwacht van circa €150.000. Aan het eind van het jaar is het definitieve bedrag bekend. Sinds 1 augustus 2019 voert de gemeente Deventer het leerlingenvervoer zelf uit. Bij het afgeven van een indicatie leerlingenvervoer wordt nadrukkelijk gekeken naar alternatieven en zelfredzaamheid van ouders en kinderen. Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
Onderbesteding handhaving en toezicht kinderopvang | 4.3 Onderwijsbeleid | Autonome afwijking | |
De uitgaven handhaving en toezicht kinderopvang zijn afhankelijk van het aantal inspecties, tekortkomingen, overtredingen en handhavingszaken. Deze zijn er in 2022 minder geweest. Dit levert een voordeel op van €70.000. Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
VVE Oekraine | 4.3 Onderwijsbeleid | Risico | |
Vanaf april 2022 tot en met december 2022 hebben we een voorschot verleend aan De Tintaan voor het geven van onderwijs aan Oekraïners (€438.000). Over de maanden april tot en met juli is bekend welk bedrag de Tintaan rechtstreeks van het rijk heeft gekregen. Het verschil over die maanden tussen het voorschot en het bedrag dat de Tintaan heeft gekregen is €52.000. Er is nog geen zicht hoeveel de gemeente vanuit het Rijk krijgt. Voor de maanden augustus tot en met december is nog onbekend hoeveel de Tintaan krijgt (en de gemeente). Dit is een risico. Dekking: Dekking (nog) niet van toepassing | |||
Leerlingen vervoer Oekraine | 4.3 Onderwijsbeleid | Autonome afwijking | |
In de septembercirculaire 2022 is een bedrag van €47.593,97 toegekend voor het leerlingenvervoer van Oekraïense kinderen en jongeren. Dit bedrag is beschikbaar gesteld voor de periode 1 maart tot de zomervakantie 16 juli 2022. Voor de resterende periode 2022 is nog onbekend wanneer en hoeveel geld Deventer krijgt vanuit het rijk. Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
Ventilatie in scholen | 4.2 Onderwijshuisvesting | Budgetoverheveling | |
Op verzoek van het schoolbestuur Zinder is de SUVIS subsidie voor schoolventilatie (€142.878) aangevraagd voor de school De Rythmeen in Bathmen. De voorbereidingen zijn gestart. De uitgaven zullen in 2023 volgen. Vandaar dat een budgetoverheveling wordt voorgesteld. Dekking: Dekking binnen eigen programma | |||
1e Nota van wijziging Begroting 2023 | 9.0 Meerdere | Overige afwijking | |
De cijfers in de programma’s worden aangepast naar aanleiding van het besluit bij de Begroting 2023 over de voorstellen Nieuw beleid. Zie voor nadere informatie de bijlage. Dekking: Dekking vanuit ander programma | |||
Technische wijziging | 9.0 Meerdere | Overige afwijking | |
De cijfers in de programma’s worden ook aangepast naar aanleiding van technische wijzigingen. Zie voor nadere informatie de bijlage. Dekking: Dekking binnen eigen programma |
Exploitatie | |||||
(bedragen x€1.000) | |||||
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Lasten | 43.125 | 3.494 | 46.619 | 771 | 47.389 |
Baten | 3.823 | 1.899 | 5.722 | -4 | 5.718 |
Saldo | -39.302 | -1.595 | -40.897 | -775 | -41.672 |
Exploitatie: Specificaties wijzigingen deze periode (bedragen x €1.000)
Onderwerp | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | |
Prognose jeugd | Lasten | 700 | 0 | 0 | 0 | 0 |
---|---|---|---|---|---|---|
Aanbesteding Jeugdzorg - RSJ | Lasten | 0 | 340 | 0 | 0 | 0 |
Onderbesteding leerlingenvervoer | Lasten | -150 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Onderbesteding handhaving en toezicht kinderopvang | Lasten | -70 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Leerlingen vervoer Oekraine | Lasten | 47 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ventilatie in scholen | Lasten | -142 | 142 | 0 | 0 | 0 |
1e Nota van wijziging Begroting 2023 | Lasten | 0 | 125 | -25 | 63 | 62 |
Technische wijziging | Lasten | 385 | 177 | 10 | 10 | 10 |
Totaal lasten | 770 | 784 | -15 | 73 | 72 | |
Ventilatie in scholen | Baten | -142 | 142 | 0 | 0 | 0 |
Technische wijziging | Baten | 138 | 105 | 105 | 105 | 105 |
Totaal baten | -4 | 247 | 105 | 105 | 105 | |
Saldo | -774 | -537 | 120 | 32 | 33 |
Reserves | |||||
(bedragen x€1.000) | |||||
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Storting | 126 | 21 | 148 | 180 | 327 |
Putting | 523 | 394 | 917 | 0 | 917 |
Saldo | 396 | 373 | 769 | -180 | 590 |
Investeringen | |||||
(bedragen x€1.000) | |||||
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Uitgaven | 11.134 | 7.852 | 18.986 | 0 | 18.986 |
Inkomsten | 0 | 143 | 143 | 37 | 180 |
Saldo | -11.134 | -7.709 | -18.843 | 37 | -18.806 |
Exploitatie (bedragen x €1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
---|---|---|---|---|---|
Jeugd en onderwijs | Begroting 2022 | 43.125 | 3.823 | -39.302 | |
3e kwartaalrapportage 2021 | 268 | 0 | -268 | ||
4e kwartaalrapportage 2021 | 1.131 | 762 | -369 | ||
1e kwartaalrapportage 2022 | 1.952 | 994 | -958 | ||
2e kwartaalrapportage 2022 | 143 | 143 | 0 | ||
Totaal programma | 46.619 | 5.722 | -40.897 | ||
Reserves (bedragen x €1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Jeugd en onderwijs | Begroting 2022 | 126 | 523 | 397 | |
4e kwartaalrapportage 2021 | 0 | 369 | 369 | ||
1e kwartaalrapportage 2022 | 21 | 25 | 4 | ||
Totaal programma | 147 | 917 | 770 | ||
Investeringen (bedragen x €1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Jeugd en onderwijs | Begroting 2022 | 11.134 | 0 | -11.134 | |
4e kwartaalrapportage 2021 | 3.320 | -3.320 | |||
IHP vervangende nieuwbouw Splithofstraat en uitbreiding Kindcentrum | 3.577 | 143 | -3.434 | ||
1e kwartaalrapportage 2022 | 956 | 0 | -956 | ||
Totaal programma | 18.987 | 143 | -18.844 |
3e kwartaal
Naam | Taakveld | Voortgang | Stand van zaken | |
---|---|---|---|---|
Aanpassing Slingerbos - Inhuizing zonnewijzer | Op koers | In afwachting van aanbesteding | ||
Facelift Enkdwarsstraat | Op koers | |||
Marke Zuid VMBO | 4.2 | Behoeft aandacht | Zie leidraad grote projecten | |
Nieuwbouw Splithofstraat gymlokaal | Op koers | In afwachting van aanbesteding | ||
Nieuwbouw Splithofstraat school | Op koers | In afwachting van aanbesteding | ||
Uitbreiding KC Borgele permanent | Op koers | In afwachting van aanbesteding | ||
Uitbreiding Kindcentrum Rivierenwijk | 4.2 | Op koers | Het schoolbestuur is bezig met de voorbereiding voor de uitbreiding. Het eerste voorschot is hiervoor verstrekt. | |
Vervangende nieuwbouw Sancta Maria Lettele | 4.2 | Op koers | Het schoolbestuur heeft het locatie onderzoek afgerond. De voorbereidingen zijn gestart. | |